جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 9 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۹:۵۳:۱۰

پیش از عزیمت به وین در پاسخ به وزیر نفت نیجریه
زنگنه: از حق مسلم خود نمی‌گذریم
ایران دریلینگ: وزیر نفت گفت: چنانچه شخصی دلش برای وضع آشفته بازار و قیمت پایین نفت خام می‌سوزد، باید فشار را بر کشورهایی بیاورد که سهم تولیدی ایران را گرفته‌اند؛ نه این که حق مسلم حاکمیت یک کشور را با گفته‌هایش نادیده گیرد.

به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، بیژن زنگنه بامداد پنج شنبه ١٢ آذر ماه پیش از ترک تهران برای شرکت در نشست ١٦٨ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) درباره اظهار نظر وزبر نفت نیجریه، مبنی بر درخواست از ایران برای به تاخیر انداختن افزایش تولید خود پس از لغو تحریم‌ها به منظور بهبود قیمت نفت تاکید کرد: ابن چنین اظهار نظرهای خارج از صلاحیت و جایگاه رئیس کنفرانس است، ضمن اینکه وضع کنونی و آشفته بازار در شرایط کنونی از افزایش تولیدی ناشی می‌شود که ایران در آن سهیم نیست و کشورمان وارد بحث نشده است.

وی گفت: مسئولیت آشفتگی بازار نفت خام بر عهده کسانی است که افزون بر جایگزین کردن کاهش تولید نفت خام ایران، خارج از مصوبه‌های اوپک، افزایش تولید نفت داشته‌اند. وزیر نفت اظهار کرد: چنانچه شخصی دلش برای وضع آشفته بازار و قیمت پایین نفت خام می‌سوزد، باید فشار را بر کشورهایی بیاورد که سهم تولیدی ایران را گرفته‌اند؛ نه اینکه حق مسلم حاکمیت یک کشور را با گفته‌هایش نادیده گیرد و پس از آن از کشوری که مورد ستم قرار گرفته است، بخواهد همچنان داوطلبانه محدویت‌های ظالمانه‌ای که علیه‌اش اعمال شده  است را ادامه دهد.

امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه چهارشنبه، ١١ آذرماه پیش از عزیمت به وین برای شرکت در نشست ١٦٨ اوپک در جمع خبرنگاران گفته بود: نیجریه به منظور جلوگیری از افت بیشتر قیمت نفت که بر درآمدهای کشورهای تولیدکننده آثار منفی می‌گذارد از اوپک می‌خواهد تا ایران را از برنامه خود برای افزایش تولید نفت خام پس از لغو تحریم‌ها بازدارد.

وی افزوده بود: نسبت به سطوح کنونی قیمت‌های جهانی نفت خام حساسیت ویژه‌ای وجود دارد، چنانچه ایران سال آینده بخواهد بر اساس برآوردها روزانه حدود یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه نفت خام روانه بازارهای جهانی کند، خطر کاهش بیشتر قیمت‌های جهانی نفت خام وجود دارد. وزیر نفت نیجریه تصریح کرد: من در کنار دیگر وزیران نفت اوپک تلاش می‌کنیم ببینیم چگونه می‌توان بازگشت نفت خام ایران به بازارهای جهانی را به تاخیر انداخت. ایبه کاچیکوو گفته بود: من با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران صحبت می‌کنم تا بتوانیم، ثبات را به بازار و قیمت‌های جهانی نفت خام بازگردانیم.  وزیران نفت اوپک به منظور بررسی سیاست‌های تولید خود روز جمعه (١٣ آذرماه) در وین اتریش گردهم می‌آیند.


  کد خبر : 802
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :